PEMANDU TEKSI MENGAKU SKIM TEKSI KRONI MAHATHIR MEMBEBANKAN

Selepas membuktikan kepada pemandu teksi bahawa Rosmah tidak memiliki Grab, saya bertanya kepadanya berapa banyak yang beliau bayar untuk teksi itu.

Dia memberitahu saya dia membayar RM3,000 sebulan selama 5 tahun – tidak termasuk cukai jalan, petrol dan insurans yang dia perlu bayar sendiri. Dia kemudian memberitahu saya teksi hanya berharga RM70,000.

Kemudian saya mula mengira … RM3,000 sebulan X 12 X 5 sama dengan…

Sebelum saya dapat menyelesaikan kira-kira saya, dia berkata .. “RM200,000 boss! Kita kena tipu”.

Kemudian saya berkata “wow” .. ini adalah disebabkan tindakan Mahathir memberi beribu-ribu permit kepada syarikat kroni.

Abang pemandu itu kemudian berkata .. “Tidak. Berpuluh-puluh ribu permit -bukan beribu-ribu.”

Saya berkata pinjaman RM70,000 dalam tempoh 5 tahun bermakna ansuran RM1,400 sebulan – kurang daripada separuh daripada RM3,000 sebulan yang anda bayar sekarang.

Jadi, saya bertanya mengapa dia tidak berhenti membawa teksi dan kemudian memandu Grab sendiri atau mendapatkan permit teksi persendirian yang kerajaan sekarang ada berikan. Dengan ini, dia boleh memiliki kereta sekarang dan bukannya hanya memiliki kereta itu 5 tahun selepas membayar RM3,000 sebulan memandangkan kerajaan sekarang memberi permit individu?

Beliau berkata .. “Satu kaki sudah masuk dalam skim ini. Tak boleh keluar”.

Saya kemudian bertanya kepadanya memandangkan Mahathir yang membuat anda menderita dengan sistem ini tetapi kenapa anda masih akan menyokong Mahathir?

Dia tidak menjawab.

Kemudian saya bertanya lagi. “Dan bukankah Najib yang memberi anda jalan keluar dari keadaan setengah kaki sudah masuk ini?”

Beliau berkata “ya, anda boleh berkata seperti itu”.

Kemudian saya turun dari teksi dan dia datang dan berjabat tangan dengan saya dan berkata “Terima kasih kerana perbualan ini”.

Kesimpulan saya adalah bahawa penjelasan boleh diberikan kepada orang ramai tetapi anda perlu memahami mereka dengan betul dan dalam cara yang tidak bersifat konfrontasi.

Malah, orang akan benar-benar marah apabila mereka menyedari bahawa mereka telah dibohongi untuk menjadi alat untuk pembangkang menyebarkan propaganda mereka.

Tetapi anda mesti kagum dengan Pakatan kerana strategi mereka untuk menghasut kebencian di kalangan pemandu-pemandu teksi menggunakan penipuan seperti Rosmah memiliki Grab/Uber. Pemandu teksi yang marah adalah alat yang hebat untuk menyebarkan kemarahan anti-kerajaan mereka dan penipuan Pakatan kepada semua penumpang mereka.



Lim Sian See, 6 Mei 2018

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana