Tidak kah pelik? Jadi siapa yg munafik sebenarnya?

Mula2 aku buka account FB versi politik ni, benda pertama yg aku belajar adalah demokrasi bukan sebahagian dari Islam.

Aku pada awalnya, tak bersetuju dengan kenyataan ni. Bagi aku demokrasi boleh di "islam" kan ( mengislamisasikan). Tetapi sebahagian kawan2 aku agak keras pandangan mereka. Mereka menafikan kenyataan aku..

Dari situ aku lakukan sedikit bacaan.. Dan reality nya mmg benar demokrasi bukan dari Islam. Malah dengan demokrasi, ianya boleh membahayakan Islam.

-----------

Bagaimana anda ingin menghapuskan LGBT, sedangkan demokrasi menghalalkannya atas nama Hak Kebebasan.

Bagaimana anda ingin hapuskan Rusuhan, sedangkan demokrasi menghalalkan nya atas nama hak kebebasan.

Bagaimana anda ingin menghapuskan kegiatan sosial yg melanda, sedangkan demokrasi menghalalkannya atas nama hak kebebasan.

-----------
Persoalan aku seterusnya, kenapa tak buang sistem demokrasi dan di gantikan sistem Khalifah?

1. Bolehkan para pemimpin pembangkang menerimanya? Hanya untuk muzakarah sahaja dah bertangguh banyak kali. Malah pernah ada kenyataan dari seorg pemimpin, jika hadir pemimpin umno untuk membicarakan kesatuan.. Akan di ludahnya.

2. Kalau kita lihat skop yg luas, menukar sistem yg sedia ada akan menyebabkan kemudharatan yg lebih besar dari kita kekalkan sistem yang ada.

-----------
Persoalan seterusnya, bagaimana kita melalui sistem demokrasi ini walhal ianya bukan sebahagian dari Islam?

Jawapannya mudah : Meminimumkan kemudharatan yg sedia ada.

1. Jika demokrasi menghalalkan kamu berbogel di jalanan, maka sediakan undang2 dibawah sistem yg sama untuk menangkap mereka dan humban ke dalam zoo. Di situ letaknya mereka yg tak berpakaian.

2. Jika demokrasi menghalalkan kamu meliwat, maka sediakan undang2 di bawah sistem yg sama, tangkap mereka ini... humban ke kawasan lupusan sampah dan timbuskan sampah masyarakat ini.

3. Aplikasi yg sama di gunakan untuk mereka yg membuat huru-hara di dalam negara.

-----------

Berbalik kepada gambar ini.

Kamu pejuang Hudud, maka kenapa menggunakan demokrasi sebagai landasan kamu untuk menghalalkan perkara yg di tegah dalam Islam?

Kamu mempersoalkan kepada aku kenapa menggunakan hukum Islam bila memihak aku? Memang sepatutny kita menggunakan hukum Islam tak kira apa jua keadaan. Persoalannya kenapa kamu guna undang2 yg kamu kata kafir untuk memihak/menghalalkan cara kamu?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana